deduintevisste

Direktlänk till inlägg 1 februari 2016

Nu sätts foten ner

Av Linnea Dahlén - 1 februari 2016 11:06


   


Det är dags att anpassa oss.

Det är dags att alla elever slutar klaga.

Det är dags att vi lär oss leva med situationen.

Men hur?


Jag har gått i sklan i snart tolv år men jag eller

någon annan blir hörda eller tas på allvar medan 

ni inte förstår vår situation, varför ska vi förstå 

er situation när ni inte vill förstå vår?

Detta är ingen lek utan de är er och vår verklighet.


Ni vill att vi ska ta de med en nypa salt varje gång

en ny lärare träder in i vår aarbetsplats. Vår skola.

Vi förstår er, vi förstår att de är ont om lärare i 

Sverige, vi förstår att alla har en egen vilja till allt,

även till att byta jobb.


Men vad händer med oss?

Ni förväntar er at vi ska vara lugna och psitiva, visst

kan vi vara de. Men efter tio, elva eller tolv gånger 

funkar det inte. Tilliten mellan två personer, mellan

läraren och eleven försvinner för den hinner inte byggas

upp. NEJ TILLITEN hinner inte komma innan de är dags 

att börja om från noll. För nu är det en ny lärare framför

oss, men ni kan ändå inte förstå...


Ni ska lära oss om Ansvar, Tillit och Respekt.

Då är min fråga...

Går det bra? Kommer ni fram till de ni vill?

Jag tror inte det, men jag kan ha fel, eller?


Ansvar:  kommer vi ta om vi har tillit till varandra

Respekt: Kommer man ge till varandra om vi kan känna

tilliten till varandra.


Snälla låt oss få en lugn arbetsplats där man

kan bygga upp era ord


Ansvar

Respekt

Tillit


Låt oss känna tilliten som vi förtjärar och som

ni förtjärnar.


Tack i för hand


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Dahlén - 21 juni 2016 10:14

Att börja ett nytt kapitel i livet kan vara från att sluta med ett beroende till att ta eget ansvar i livet, mitt nya kapitel gick ut på att flytta och söka jobb. Jag som inte hittar på andra sidan av stan gör de inte enklare för mig att hitta till s...

Av Linnea Dahlén - 15 juni 2016 08:10

När man äntligen har tagit studenten och flyttat ihop med min kille har jag nu börjat på ett helt nytt kapitel i livet, de blir två jobb intervjuer tvärs över stan men hoppas de blir bra. Dock är jag kite nervös men de gäller att bara vara sig själ...

Av Linnea Dahlén - 28 mars 2016 20:32


          Vissa låtar kan spelas om och om igen även om man själv inte spelar upp den för just den stunden, livet fungerar ungefär samma sätt. Små bitar av de som redan har hänt kan spelas upp dagligen utan någon speciell anledning. Eller...

Av Linnea Dahlén - 26 mars 2016 22:05


    Slut dina ögon i två sekunder. Njut för varje sekund som går i ditt liv, för allt i våra liv går otroligt fort.. kanske lite för fort eftersom vi glömmer bort de vackra vi ser med våra egna ögon varje dag, varje sekund och i varje ögonblick...

Av Linnea Dahlén - 14 mars 2016 21:13

Det som är mest intressant med att bo borta en heldel är att fundera på hur man egentligen reflekterar till saker och ting, när de kommer till allt i livet... jag syftar såklart på sammarbete inom hushåll och tillit. När man är hemma ( talar till a...

Ovido - Quiz & Flashcards